10 Mart 2014 Pazartesi

Kadının "Zerre" kadar kıymeti yok mu?


Zerre kelimesi size ne çağrıştırıyor? Bu soruyu bana aşşağıda yazacağım filmi izlemeden önce sorsaydınız "küçücük bir şey" yanıtını verirdim. Hiç şüphesiz izlemeyenleriniz de aynı şeyi söyleyecektir.Peki ya izleyeniniz...
Küçük aslında sandığınız kadar küçük değildir...İşte zerre de öyle birşey. Koskocaman bir evren içinde,minnacık,anlamsız ve rastgeleymiş gibi görünebilirsiniz peki ya biraz daha yakından bakarsanız?

Zerre fragman izle
http://tr.wikipedia.org/wiki/Zerre_(film)

Fragmandan pek birşey anlamamış olabilirsiniz.O zaman ben size anlatmaya çalışayım. 
Filmi geçen yıl sevgili sinema aşığı dostum Olgu ile izledim.Çıktığımda dedim ki "ben kendimi çok suçlu hissediyorum." Boğazıma düğümlenen şey o kadar büyüktü ki günlerce yutkunamadım. 
Dün de malum Dünya Emekçi Kadınlar günüydü. Ben böyle günleri pek sevmem. 
Ama dün bu film aklıma düştü. Bir kadının acıyla, umutla, kendi ve sevdikleri için hayatta kalma mücadelesini anlatan,tabir-i caizse silkeleyip atan bir film Zerre...


Bir kadın düşünün adı, Zeynep...
İstanbul'u düşünün ama İstinye Park İstanbul'unu değil, Tarlabaşı'nın derme çatma evlerinde, 
yoksulluğun insanların boğazına bastırdığı bir İstanbul'u...
Evde zihinsel engelli bir kızı ve yaşlı bir annesi olan Zeynep'in hayatla kıyasıya mücadelesi insanın kanını donduruyor...İşten atılıyor,bulaşık yıkıyor ,mahalledeki lokantadan yemek alıyor, ev sahibinin saldırısına uğruyor ama yine de yavrusunu doyurmak için bir kartal hırçınlığıyla oraya buraya saldırıyor. Son çare Tekirdağ'da haftalığı 90 ytl'ye bir tekstil atölyesine çalışmaya gidiyor.Orada da kadına yalnızca bir cinsel meta ya da her ne kadar kullanmayı hiç sevmesem de et parçası olarak yaklaşan ustabaşılar çıkıyor karşısına...


Gelin Filmin künyesine ufak bir bakış atalım...Filmde Zeynep karakterine can veren Türk asıllı Alman bir oyuncu,Jale Arıkan...O kadar gerçekçi bir portre çiziyor ki sanırsınız Zeynep değil fakir olan, Jale...Anne rolünü Ruçhan Çalışkur ve engelli küçük yavruyu da Dilay Demirok canlandırıyor.Yönetmen koltuğunda genç bir isim var...Erdem tepegöz...İsterseniz aşağıda bu başarılı yönetmenin bir röportajı var okuyabilirsiniz...



erdem tepegöz röportajını okuyun bence

Jale Arıkan henüz 6 yaşındayken Almanya'ya göçen bir ailenin çocuğu.Türk kadınının dramını anlatabilmek için oyunculuğu seçmiş ve birçok Alman yapımında rol almış bir  oyuncu...İşte bu oyuncu, benim filmi izlerken defalarca "hayır ya böyle olmamalı" çığlıkları atmama neden oldu.Filmde en çok etkilendiğim sahnelerden biri nedense engelli kızını leğende yıkadığı sahneydi. Eve gelip bir duşum ve 24 saat akan sıcak suyum olduğu için hem şükrettim hem de Türkiye gerçeğini yansıttığı için çok acı çektim.

Jale Arıkan kimdir














Ben aslında filmi çok anlatmak istemiyorum hatta oyuncuları da...
Ben İstiyorum ki siz de izleyin.
Ben yalnızca bana hissettirdiklerini sözlere dökmeye çalışıyorum...
Yoksulluğun ne kadar acıttığını, Türkiye'de kadın olmanın hele de yalnızsanız ne kadar zor olduğunu,umudun tükenmeyebileceğini ve mücadelenin erkekten çok kadına yakıştığını görmenizi istiyorum. 
Eğer izlerseniz bu muhteşem film sizi bir nebze ve kısa bir süre de olsa hayatınızdan şikayet etme lüksünden kurtaracak. Ekmek parası kazandıran bir işiniz olduğu için şükrettirecek.
Kadının bir zerre  de olsa kıymeti yok mu,onu düşündürecek...




Üstelik bol da ödül sahibi Zerre...Altın Portakal’da en iyi yönetmen, en iyi ilk film, en iyi sanat yönetmeni, SİYAD ödülleri; Malatya Film Festivali’nde en iyi kadın oyuncu ve en iyi kurgu ödüllerinin sahibi.Hatta 2013 Yılının Haziran  Ayında da Rusya'nın Oscar'ı sayılan Moskova Uluslararası Film Festivalinde en iyi film ve en iyi kadın oyuncu ödülünü kazandı Zerre. 

Zerre moskova'dan iki ödül birden aldı

Buyurun linkini de koyuyorum daha ne yapayım...Hep şamata gırgır yapacak  değiliz...Geçen gün twitterdan bir takipçim "keşke tek derdim senin gibi film seçmek olsa" yazmıştı.Umarım kendisi bu yazıyı okur da filmlerin insan hayatına neler katabileceğinin birazcık farkına varır...

Hade bakem size bol anlamlı hayatlar dilerim:)

Özlem Ögen Yurdakul

Zerre'yi mutlaka izleyin




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder