29 Ekim 2014 Çarşamba

CINDY,ELVAN,BARBİ VE BEN...YÜRÜYORUZ...

YOK YOK BÖYLE OLMAK İÇİN YÜRÜMÜYORUM...

                                           BÖYLE OLMAK İÇİN HİÇ YÜRÜMÜYORUM... 

                                           YÜRÜSEM DE OLAMAM Dİ Mİ:)

YOK ARTIK CANIM DAHA NELER...BUNUN İÇİN HİÇ YÜRÜMÜYORUM...

PEKİ BEN NEDEN YÜRÜYORUM?

Hikayem başladığında aylardan eylül'dü...İssiz güçsüz dolanmanın verdiği rehavetten olsa gerek tartıya çıkma cesaretini gösterdim.Tartı da bana günümü gösterdi.38 yıllık bu sefil hayatım boyunca (lafın gelişi ay yoksa sefil falan değilim) 60 kg'ın üstüne çıkmayan ben,bir eylül akşamı 64.7 sayısıyla karşılaştım. Pi sayısından daha saçma ne olabilir diye düşünürken çok daha saçma bir sayıyla karşılaşmış ve uzunca bir süre bu şoku üzerimden atamamışken karar verdim yürümeye...Hedef 10 kilo,yol arkadaşı 2 idi...Önce yol arkadaşlarımı kaybettim sonra da hedefimi küçülttüm. Çünkü olmuyor arkadaş.2 ayı devirdim, neredeyse her gün 5 kilometreyi yürüdüm 2 kiloyu zor verdim...Peki soruyorum size ben hala neden yürüyorum?

Siz bana yanıt  veremeyeceğinize göre ben veriyorum...Çünkü yürürken müziğin sesini sonuna kadar açıp beynimin sesini kapatıyorum, hayata dair tüm kırgınlıklarımı ve kızgınlıklarımı adımlarımla toprağa atıyorum,bir saat boyunca dünyadan uzak, uzaya yakın yaşıyorum ...Uzun lafın kısası gerçeklerden kaçıyorum ve mutlu oluyorum.Bu arada da çaktırmadan spor yapmış oluyorum fena mı?

Sonra eve geliyorum tekrar tartıya çıkıyorum ve gerçeklerle bir kez daha yüzleşiyorum...Allah'ım şişmanım, işsizim ve ve veeeeeeeeeeeee...Yürüyüş çok faydalı bir şey:)

Gerçekten çok faydalı valla saçmalamıyorum.Bakınız neden faydalıymış yürüyüş...Şu an ben aşığı olduğum meslek muhabirliği yapamadığıma göre Uzman Tv'nin muhabirine bağlanalım:

http://www.uzmantv.com/yuruyusun-vucuda-faydalari-nelerdir

Bir de yazılı basının görüşlerinden faydalanalım:

http://www.milliyet.com.tr/yuruyus-yapmanin-13-temel-faydasi-guzellik-1898042/

E siz de gördünüz işte yürüyüş yapmak vallahi de billahi de çok faydalı. Faydalı da ben yine başa döneceğim; yav ben neden kilo veremiyorum? Acaba usülünü mü bilmiyorum diyip biraz araştırma yapayım dedim bakın neler buldum. Yani herşeyin bir tekniği var ya yürüyüşün de varmış meğer.

Öncelikli olarak ihtiyacımız olan en önemli şey iyi bir yürüyüş ayakkabısı ve pamuklu terletmeyen giysiler.İnce tabanlı ya da makosen ayakkabılarla yürüyüş yapmamak gerekiyormuş aman dikkat!Başka ne yapmak gerekiyormuş peki?

Yürüyüşün ilk bir-iki dakikasında yavaş yürünmeli sonra hızlanmalıymışız.
Hızınız yürüyüş sırasında konuşmanızı engelleyecek düzeyde olmamalıymış. 
Eğer nefes nefese kalıp konuşamıyorsanız hızınız çok fazla, hiç çaba harcamadan konuşuyorsanız çok yavaşsınız demekmiş

Doğal yürüyüşünüzle yürümeli ve elleriniz doğal bir şekilde yanlarda sallanmalıymış
Yürüyüşün bitmesine 2-3 dakika kala terinizin soğuması için hızınızı azaltmanız gerekiyormuş

Yürümeye haftada 3-5 kez 20 dakikayla başlayıp süreyi yavaş yavaş artırmak gerekiyormuş

Eğer biraz da ağırlık katarsanız olaya daha çok yağ yakarmışsınız...

En önemlisi düzenli yürümek gerektiğiymiş.Yani ay bugün çok üşendim yürümesem olmaz mı?Olmazzzzzzzz.Haftada 5 gün düzenli yürüyüş şartmış...

Ve ağzınıza bir hakim olun yahu diyorlar:) ben değil uzmanlar diyor...
Bir şeyi yemeden önce onu yakmak için ne kadar yürüyeceğimizi düşünmek faydalı olabilir mi acaba. 

Mesela bir jelibon şekerini eritmek için bir futbol sahasını tamamen yürümek gerekiyormuş. Offff pek fena...

Valla ben yağmur da yağsa kar da yağsa yürümeye devam edeceğim.Çünkü gerçekten yürüyünce kendimi iyi hissediyorum.Hatta yürümediğim zamanlarda bir suçluluk duygusu yaşıyorum ki sormayın gitsin.

Bazen diyorum ki kızım ülkenin haline bak sen forma girsen nolacak sonra da diyorum ki umut fakirin ekmeğidir hadi Özlem hadi yavrum yürü...Her gecenin bir sabahı vardır. 

Cem Yılmaz'ın deyişiyle: Her şey çok güzel olacak, hadi yürüyün...

Ve son söz Cumhuriyet Bayramı'mız kutlu olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder